Convocatòria d'ajuts a l'estudi per a estudiants en situacions d'emergència 2023-2024
Descarregar pdfAjuts a l'estudi per a situacions d'emergència 2023-2024 (estat oberta)
L'ajut està destinat als estudiants que es trobin en situació de greu dificultat econòmica, social o familiar, i no hagin pogut gaudir d'altres ajuts per causes justificades.
- Cursar estudis oficials de grau o de màster a un centre propi de la UdL.
- Acreditar documentalment una situació d’emergència que hagi comportat un empitjorament important en la seva situació econòmica, social o familiar.
- Tenir nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea. Els estudiants estrangers no comunitaris hauran d'acreditar la condició de residents.
- No estar en possessió o no reunir els requisits legals per a l’obtenció d’un títol oficial del mateix nivell acadèmic o que habiliti per a les mateixes competències professionals per al qual se sol·licita l’ajut a l’estudi.
- En cas d’estudiants que hagin sol·licitat l’ajut socioeconòmic per a situacions greus en altres cursos acadèmics, caldrà que es presentin a les convocatòries de caràcter general que els hi siguin aplicables.
Quina documentació s'ha de presentar al Registre Electrònic
- Declaració jurada de l'estudiant que justifiqui els motius pels quals demana l'ajut, és a dir, la situació d'emergència que hagi comportat un empitjorament de la seua situació econòmica, social o familiar.
- Documentació acreditativa suficient de la situació d’emergència (informe de serveis socials, situació d’atur, justificant de defunció de familiars, etc.).
- Certificat històric de convivència del domicili del sol·licitant (es sol·licita a l'Ajuntament).
- Si ho considera necessari, la Comissó d'Afers Estudiantils (CAE) podrà requerir un informe amb la valoració de la situació al deganat o direcció del centre en el qual estiguin matriculats els sol·licitants.
- La CAE podrà requerir qualsevol altre tipus de documentació que consideri, per valorar la situació personal i econòmica dels sol·licitants (per exemple declaració de la renda o trams de renda familiar)
Les persones interessades disposen d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta llista, per presentar al·legacions. Poden fer-ho a través del registre electrònic de la UdL.
Aquest termini finalitza el 30 de maig de 2024.